سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   RSS  |   خانه |   شناسنامه |   پست الکترونیک |  پارسی بلاگ
اوقات شرعی

زمستان 1386 - صداقت

خودتان مقایسه کنید! (چهارشنبه 86/10/5 ساعت 5:58 عصر)

 

احمدی نژاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  • نویسنده: مرشدی

  • نظرات دیگران ( )

  • فساد در رادیو جوان 4 (چهارشنبه 86/10/5 ساعت 11:30 صبح)

    افشاگری درباره آمارسازی و بازی رادیو جوان با مقدسات

    چندی پیش رادیو جوان جشنواره ای را با عنوان تسنیم برگزار کرد که به ادعای مدیر این رادیو حدود 8 میلیون نفر از این جشنواره استقبال کرده اند.

    این جشنواره با این هدف که با پشتوانه قرآن و کلمه‌الهی که اصالت هنر مسلمانان نیز می‌تواند باشد، برگزار شد که در انتهای این حرکت قرآنی بازهم مدیران این جشنواره، در ادعایی عجیب تعداد شرکت کنندگان این جشنواره را 8 میلیون نفر اعلام کردند. رجانیوز پیش از این، در این ادعا تشکیک کرده شرکت کنندگان در جشنواره را حدود 100 هزار نفر دانسته بود.

    بر اساس این گزارش، یکی از کارکنان سازمان صدا و سیما با ارسال نامه ای سرگشاده به رئیس رادیو، از اینکه قرآن و مقدسات ابزاری برای پر کردن بیلان کار مدیران رادیو جوان شده است، به شدت انتقاد کرد. این در حالیست که روز گذشته آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز با انتقاد شدید از رادیو جوان تأکید کرده بود: برخی از برنامه‌های رادیو جوان در شان جمهوری اسلامی ایران نیست.

    در این نامه آمده است: وقتی از رسانه ‌ها شنیدم 8 میلیون نفر در یک جشنواره‌ی رادیویی شرکت کردند وهمه، از جمله ریاست محترم سازمان با باور این آمار عجیب جشنواره تسنیم را معجره دانستند، بی اختیار یاد داستان آن خیاط رند افتادم که پادشاه و همه‌ی اطرافیان او را، فریب داده و با لباسی که وجود خارجی نداشت، موجب تحقیر پادشاه شده بود، بطوریکه پادشاه ساده عریان در میان مردم ظاهر می‌شود و بقیه ماجرا که، حتماً حضرتعالی از این داستان مطلعید.

    این نامه همچنین تأکید می کند: برای استحضار ذهن واقع بین حضرتعالی چند نکته‌ای را بیان می کنم:

    تعداد پیام‌های کوتاه کمتر از 50هزار بوده‌است و این آمار در سایت مگفا قابل دریافت و پیگیری است.

    آمار مراجعه کنندگان به سایت تسنیم 2، کاملاً قابل سنجش است بطوریکه تعداد مراجعه کنندگان آن کمتر از 15هزار نفر بوده ‌است و تعداد ایمیل‌های دریافتی نیز در این سایت قابل سنجش است.

    تعداد نامه‌های ارسالی مخاطبان کمتر از 10 هزار نامه بوده است به طوریکه به نقل شاهدان که در ساخت دکور مراسم حضور داشتند، در زیر نامه‌ها انبوهی از مقواها جاسازی شده بود تا نامه‌ها فراوان نشان داده شود!

    تعداد نظرها یا کامنت‌ها، کمتر از 5 هزار بوده‌است که این آمار در سایت تسنیم و پارازیت قابل اندازه گیری است.

    بخش زیادی از جوایز اهدایی مربوط به کارهای سفارشی بوده ‌است و با وعده رادیو جوان، مبنی بر برنده شدن افراد، کسانی چون احسان خواجه امیری، محمد علیزاده، فرزاد حسنی، نیلوفر لاری‌پور و... با شرط دریافت سهمیه حج در جشنواره تسنیم شرکت کرده اند!

    وبرخی از برنده‌های دیگر در زمینه شعر و وبلاگ از درون شبکه جوان انتخاب شده‌اند (برگزاری جشنواره پرسر و صدا و تقسیم جوایز درون شبکه)

    بخش زیادی ازآثاری که در برنامه‌‌ی مردم ایران سلام نمایش داده شد و یا در سالن وزارت کشور وجود داشت مربوط به جشنواره سال قبل بوده ‌است.

    برای اثبات این ادعا پیشنهاد می‌کنم از طریق مجاری قانونی و آرشیو شرکت مخابرات، پیام های کوتاه مدیر روابط عمومی طراح اصلی مسابقه رأی گیری پیام کوتاه و دست راست مدیر رادیو جوان بررسی شود.

    نگارنده این نامه در ادامه آورده است: سالن وزارت کشور براساس اعلام مسئولین آن حداکثر 3 هزار نفر گنجایش دارد و در لابی سالن کمتر از 500 نفر اجتماع کرده بودند (راوی: مدیر فنی سالن) معلوم نیست آمار 15 هزار نفر حاضران در اختتامیه از کجا آورده شده بود.

     

    حمایت کروبی از رادیو جوان

    در ادامه مراسم سوالات کتبی قرائت شد. یکی از دانشجویان پرسیده بود چرا با بزرگنمایی اختلافات بین اصلاح طلبان بهانه دست صدا و سیما و مخصوصاً 20:30 می دهید که کروبی گفت: 20:30 هم جزء سیمای جمهوری اسلامی است و این مطالب را پخش می کند. ولی ما در صدا و سیما برنامه ها و شبکه های خوب هم داریم از جمله رادیو جوان!

     

      آیت الله مکارم، مدیران رادیو جوان را به حضور نپذیرفت

    آیت الله مکارم شیرازی، مدیران رادیو جوان را به دلیل جوسازیهای صورت گرفته از سوی آنان و برخی سایت های نزدیک به این جریان، به حضور نپذیرفت.

    این دیدار که به درخواست مدیران رادیو جوان، بنا بود دوشنبه سوم دیماه در بیت آیت الله مکارم شیرازی انجام شود، به دلیل اظهارات منتشر شده از سوی مدیر این رادیو و شیطنت های صورت گرفته از طریق برخی سایت های نزدیک به این جریان لغو گردید.

    بنا بر این گزارش، در پی انتشار خبر دیدار آیت الله مکارم با مدیران کل صداوسیما که ایشان نسبت به برخی برنامه های این رادیو انتقاد شدید کرده و آن را در شأن جمهوری اسلامی ندانسته بودند، درخواست دیداری از سوی رادیو جوان به دفتر این مرجع تقلید رسید. هدف از این دیدار گزارش عملکرد رادیو جوان و توضیح درباره سیاستگذاریهای این رادیو اعلام شده بود که از سوی آیت الله مکارم مورد موافقت قرار گرفت.

    با این حال، روز گذشته مشروح اظهارات مدیر رادیو جوان در بازدید از خبرگزاری فارس منتشر شد که وی با ادعای اینکه "برنامه‌های رادیو جوان هیچ نکته‌ای ندارند که در شأن جمهوری اسلامی نباشند"، اضافه کرد: «مثلاً در نظر بگیرید برخی از سایت‌ها تیتری برای فرمایشات حضرت آیت الله مکارم شیرازی انتخاب کرده بودند که بسیار شیطنت آمیز بود. بعد از اینکه دفتر ایشان خبر درست را روی سایت خود گذاشتند ما متوجه شدیم که ایشان بخشی از یکی از برنامه‌های ما را مد نظر داشته‌اند و این مشکل کوچک به سرعت مرتفع شد.»

    این ادعا همچنین از سوی برخی سایت های همسو با رادیو جوان نیز تکمیل شده بود. این سایتها خبر انتقاد شدید آیت الله مکارم را که از سوی "مرکز خبر حوزه علمیه قم" و "خبرگزاری رسا" منتشر شده بود، به رجانیوز منتسب کرده و همانند مدیر رادیو جوان ادعا کردند دفتر آیت الله مکارم اظهارات منتشر شده به نقل از ایشان را تکذیب کرده است.

    این در حالیست که یکی از مسئولان دفتر این مرجع تقلید، هرگونه تماس از سوی این رادیو را تکذیب و بر صحت خبر منتشر شده در زمینه انتقادات آیت الله مکارم از رادیو جوان تأکید کرد.

    گفته می شود دلیل اصلی لغو دیدار با مدیران رادیو جوان از سوی آیت الله مکارم، همین حاشیه سازی ها و شیطنتها بوده است. ظاهراً مدیران این رادیو جوان قصد داشتند پس از دیدار به سرعت ابتکار عمل رسانه ای را در دست بگیرند و به نوعی قانع شدن آیت الله مکارم از توضیحات خود را القا کنند.

    از سوی دیگر، گویا این مسئله به یک رویه جاری در صداوسیما تبدیل شده است که به محض بروز یک انتقاد برای ساکت کردن منتقد، پروژه های تبلیغاتی تعریف می شود. نتیجه این رویه هر چه که باشد یقیناً به اصلاح نمی انجامد.

    منبع: رجانیوز


  • نویسنده: مرشدی

  • نظرات دیگران ( )

  • فساد در رادیو جوان 3 (چهارشنبه 86/10/5 ساعت 11:25 صبح)

    بازداشت یک مجری مشهور در بزم فساد شبانه

    یکی از مجریان مشهور سیما به همراه یکی از برنامه سازان رادیو جوان به دلیل حضور در یک میهمانی مفسده انگیز شبانه، بازداشت شده اند.

     این مجری مشهور تلویزیونی چند روز پیش به دعوت مدیران منطقه آزاد کیش، سفری به این جزیره داشته است تا برنامه ای با نام «شبهای جزیره» را اجرا کند اما چند شب پیش و در حالیکه در یک میهمانی مفسده انگیز شبانه حضور یافته بود، دستگیر شد.

    بنابر این گزارش، ماموران نیروی انتظامی در پی شکایت متعدد همسایه های منزلی که این میهمانی، نیمه شب در آن بر پا شده بود، حاضرین در این میهمانی را در حالیکه این مجری مشهور و همچنین الف. ح (از دیگر برنامه سازان مشهور رادیو جوان) در میان آنها حضور داشتند ،بازداشت نمودند.

    پس از این ماجرا در برنامه شبهای بعد «شبهای جزیره» اعلام شد که این مجری به دلیل اجرای فوری ای که برایش پیش آمده، مجبور شده است تا به تهران بازگردد!

    گزارشهای تکمیلی حاکی است اگرچه قرار بود بر این مجری تلویزیونی به همراه برنامه ساز رادیو جوان، حد قانونی اجرا شود اما به واسطه برخی پادرمیانی ها این موضوع منتفی شد و به جای آن، قرار شد تا این دونفر تنها به پرداخت  یک میلیون و هشتصد هزار تومان محکوم شوند.

    گفتنی است چندی پیش و با آغاز دور دوم طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، این مجری به بهانه آنچه که رفتار ناشایست نیروی انتظامی با متخلفین می خواند، ادعا کرد چندین بار بدون انجام هیچ عمل خلاف قانون و عرف، بازداشت و از سوی نیروی انتظامی با وی برخورد شده است

    وی همچنین در برنامه های متعدد تلویزیونی علیرغم آرایش های زننده ، با خواندن آیات قرآن و روایات سعی در ارائه تصویری ریاکارانه از یک ایرانی مسلمان داشت.

    این مجری سیما و برنامه ساز صدا، اگرچه اخیرا و پس از اعتراضات گسترده به مدیریت سازمان صدا وسیما، تنها در شبکه جام جم به اجرای تلویزیونی می پردازد اما در عین حال وی همچنان در رادیو جوان به برنامه سازی ادامه می دهد.

     

    از پارتی شبانه تا اجرای برنامه قرآنی

    یکی از مجریان سیما که چندی پیش به دلیل اجرای زننده و توهین به نیروی انتظامی در قالب جملاتی سخیف، از کار برکنار شده و به دنبال حضور در یک بزم فساد شبانه در جزیره کیش نیز دستگیر شده بود، مجری و کارشناس یک برنامه قرآنی در رادیو جوان شد.

    در این ویژه برنامه که به مناسبت ماه مبارک رمضان از این موج رادیویی پخش می شود، مجری سابق سیما درباره مفاهیم قرآنی نظیر ابتلاء، صبر، ثواب و عقاب و ... به اظهار نظر می پردازد.

    سردبیری این برنامه را که توسط گروه اندیشه و معارف رادیو جوان به روی آنتن می رود همان کسی برعهده دارد که همراه مجری مزبور در پارتی جزیره کیش دستگیر شده بود.

    اختصاص آنتن زنده به این مجری بدسابقه در حالی صورت می گیرد که با آغاز ماه مبارک رمضان، اجرای برنامه توسط وی در شبکه جام جم نیز قطع شده بود اما رادیو جوان که پیش از این با انتقادات فراوانی از سوی گروههای مختلف مذهبی و سیاسی مواجه شده بود، به همکاری با وی آنهم در قالب برنامه ای قرآنی ادامه می دهد.

    شنیده می شود، حراست سازمان صداوسیما نیز با این توجیه کاملاً قانع کننده! که این مجری در پارتی جزیره کیش فقط حضور داشته و اقدام خاصی انجام نمی داده، از پیگیری این ماجرا صرف نظر کرده است. این در حالیست که پس از دستگیری وی نیز، اجرای حد قانونی به واسطه برخی پادرمیانی ها منتفی و به جای آن، قرار شد، این 2 نفر تنها به پرداخت  یک میلیون و 800 هزار تومان محکوم شوند.

     

    گوش شنوایی در صداوسیما نیست

    12 آبان سال گذشته بود که رئیس سازمان صداوسیما، در ادامه نشست هایی که با نمایندگان اقشار و اصناف ترتیب می داد، میزبان دانشجویان در سالن کنفرانس حوزه ریاست این سازمان شد. جلسه ای که سریال 3 قسمتی آْن با حذف بخش هایی از انتقادات دانشجویان پخش شد. با این حال، یک سال بعد، بار دیگر نمایندگان تعدادی از تشکل های دانشجویی اصولگرا گرد هم آمدند تا اعلام کنند گویا انتقادات سال گذشته اشان در حضور رئیس سازمان صداوسیما، بی تأثیر بوده و به تعبیر یکی از این دانشجویان، «به نظر می‌رسد در صدا و سیما گوش شنوایی وجود ندارد و ما از حضور در آن جلسه پیشمان هستیم چرا که با شرط سانسور نشدن پخش سخنان، در آن جلسه حضور پیدا کردیم اما متأسفانه بخش‌هایی از این نشست از رسانه ملی پخش نشد.»

    مهمترین محورهای انتقادات مطرح شده از صداوسیما در این نشست دانشجویی عبارتند از:

    ضعف قالب ومحتوا، عمل نکردن به رسالت تقویت جبهه فرهنگی انقلاب، هنجار شکنی، ترویج برخی ضدارزش ها نظیر دیدگاههای فمنیستی، ترویج رویکردهای تجمل گرایانه و اشرافی در برنامه ها، فاصله گیری از واقعیت های جامعه و قشری گری در دین و مذهب، نگاه صرفاً تجاری به پیامهای بازرگانی فارغ از تبعات جانبی، عدم نظارت بر سریال های 90 قسمتی و موسیقی ها، حاضر شدن بیش از اندازه رئیس سازمان صداوسیما بر صفحه تلویزیون و اخبار، جزیره ای عمل کردن معاونت صدا و بروز نوعی ولنگاری در این حوزه به ویژه رادیو جوان، غفلت از گفتمان عدالتخواهی، دامن زدن به لمپنیسم سیاسی در برخی بخش های خبری، نگاه سیاسی و تبلیغاتی رئیس سازمان به نقد، نگاه بروکراتیک به سفرهای استانی دولت فارغ از تبیین مفاهیم همیق این اقدام.

    منبع:رجانیوز


  • نویسنده: مرشدی

  • نظرات دیگران ( )

  • فساد در رادیو جوان 2 (چهارشنبه 86/10/5 ساعت 11:24 صبح)

    اتفاق حیرت انگیز در رادیو جوان

    اظهارات عجیب مجری برنامه ویژه 15 خرداد رادیو جوان، حیرت مدیران سازمان صداوسیما را برانگیخته به گزارش خبرنگار رجانیوز، صبح روز 15 خرداد و در برنامه ویژه عصر امام خمینی که به مناسبت سالگرد 15 خرداد 1342 پخش می شد، به ناگاه مجری برنامه به نقل از سردبیر به مهمان تلفنی برنامه گفت: چرا در 18 تیر افراد لباس شخصی و انصار حزب الله که همشون کارت بسیج داشتند دانشجویان را کتک می زدند!

    کوشکی مهمان برنامه که از این سوال متعجب شده بود، اظهار داشت: آنها دانشجو نبودند بلکه ارذل و اوباشی بودند که می خواستند آشوب کنند.

    مجری این بار گفت: سردبیر برنامه به من می گوید: من خودم آنجا بودم! بسیجی ها دانشجویان را می زدند! اصلا چرا شما هر جا کم می آورید می گویید دانشجویان اراذل و اوباش هستند!!

     

    انتقاد شدید جامعه مدرسین از صداوسیما

    در آخرین جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نگرانی جدی این جامعه از ترویج خشونت، اختلاط بین زن و مرد و موسیقی در صداوسیما اعلام شد.

    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نمابر ارسالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در جلسه جامعه مدرسین مورخه 22/4/86 مراتب نگرانی جدی جامعه مدرسین از روند برخی فعالیت‌های صدا و سیما بویژه در ترویج اختلاط بین زن و مرد - ترویج موسیقی، ترویج خشونت و... در قالب برنامه‌های متعدد ابراز گردید.

     

    انتقادات گسترده از رادیو جوان به کجا انجامید!

    سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در یک سال گذشته صحنه رسانه ای و مطبوعاتی کشور شاهد ظهور اعتراضات و اعلام نارضایتی های گسترده و مستمر نهادها و مراکز دانشگاهی و حوزوی و اقشار مختلف مردمی نسبت به عملکرد فرهنگی و سیاسی سازمان صدا و سیما بوده است.

    بیشترین حجم و سهم نارضایتی و انتقادات سیاسی و فرهنگی صدا سیما اختصاص به شبکه رادیویی «جوان» داشته است. مدیریت این شبکه در دو سال اخیر بر عهده شهرام گیل آبادی بوده است.

    در پاسخ به این انتقادات و نارضایتی ها و تحت فشار قرار گرفتن رئیس صدا و مدیریت این شبکه طی یک مانور سیاسی و تبلیغاتی ترکیب و جایگاه مدیریتی مدیران این شبکه را تغییر داده اند.

    مسئولان مربوطه به شدت تمایل دارند که اعتراضات و انتقادات نسبت به خود را در سطح سیاسی تقلیل دهند و آن را اختلاف سلیقه سیاسی با دولت نهم عنوان کنند.

    به سخره گرفتن مفاهیم ارزشی انقلابی و فرمایشات رهبری و امام خمینی در برنامه ها و عدم لحاظ اولویتهای منظور نظر ایشان، تبلیغ و ترویج ارزشهای غیر اسلامی و غیر شرعی در برخی برنامه ها و به صحنه آوردن عناصر منفور و مطرود انقلاب و امام و رهبری در رسانه ملی، استفاده از عناصر بی هویت و بی اعتقاد به نظام و انقلاب در برنامه های تولیدی و ... از جمله این عناوین است.

    به دنبال این تغییرات و جابجایی ها از سوی مسئولان صدا، اصلاح و بهبود این وضعیت نوید داده شد. در صورتیکه نه تنها روند موجود و مدیران فعلی تغییر نکرده اند، بلکه دو نفر از مدیران موفق و مجرب سازمان که نسبت به ترویج و تبیین ارزشهای اسلام و انقلاب در این شبکه حضوری جدی و کارآمد داشتند تغییر کردند. سعید خیامی کارشناس ارشد جامعه شناسی و متخصص مسائل فرهنگی اجتماعی در انتقالی عجیب به رادیوی تازه بنیاد «صبا» (رادیو بازار) منتقل شد. دکتر وحید یامین پور مدیر گروه اندیشه رادیو جوان نیز از سمت خود برکنار شد.

    آن چه در این میان جالب توجه است حمایت رسانه های دوم خردادی و سایتهای برون گفتمانی و ضد انقلاب از عملکرد این رادیو است.

     

    رادیو جوان یکدست شد

    در حالی که خجسته، رئیس رادیو، تغییرات ایجادی در رادیو جوان را در راستای اصلاح رویکردهای مبتذل در این رادیو دانسته بود، تنها مدیر ارزشی یکی از گروههای رادیو جوان، از این مجموعه حذف شد!

     

    شدت گرفتن روند توهین به مسئولین جمهوری اسلامی

    روند اهانت به مسئولین جمهوری اسلامی در رادیو جوان در قالب برنامه های طنز شدت گرفته است.

    به دنبال جایگزین شدن برنامه "جوانی آزاد" به جای برنامه "جوانی به وقت فردا" رادیو جوان که اهانت های مستقیم و مکرری نسبت به مسئولین جمهوری اسلامی ابراز می کرد، برنامه جدید نیز همان مشی گذشته را پیگیری می کند.

    مثلا گوینده "جوانی آزاد" با جملاتی عجیب بطور مستقیم و غیر مستقیم بارها، رئیس جمهور را مورد اهانت قرار داد. وی در بخشی از این برنامه که در تاریخ 7/5/86 حدود ساعت 19 بطور زنده پخش می شد، گفت:«جدیداً اتاق فکر درست میکنند؛ کسانی اتاق فکر درست می کنند که فکرشون کار نمی کنه»!

    گوینده در ادامه با لحن تمسخر آمیزی گفت: «رییس جمهور از مردم بخاطر فقر و تورم عذرخواهی کرد، این را رییس جمهور پرّ رو گفته !! (بعد از کمی مکث) ببخشید رییس جمهور پِرو گفته»!

    اهانت های مکرر این رادیو به مسئولین جمهوری اسلامی به ویژه رئیس جمهور، تاکنون با حمایت مدیر ارشد این رادیو همراه بوده و روز گذشته نیز معاون صدای سازمان صداوسیما بار دیگر از وی حمایت کرده بود.

    هر چند گفته می شد برنامه "جوانی به وقت فردا" به خاطر توهینهای مکرر به دولت و تخلفهای پیاپی سیاسی تعطیل شده و عوامل آن برکنار شده اند ولی جایگزین این برنامه نیز در همین مدت کوتاه نشان داد که در محتوا و حتی ساختار دقیقاً ادامه دهنده راه برنامه پیشین است.

    گفتنی است این برنامه به سردبیری ( حامد.ج) تولید و پخش می شود که چندی پیش بخاطر طرح مسائل خلاف واقع و هم جهت با رسانه های بیگانه راجع به ماجرای 18 تیر از طرف رییس سازمان صدا و سیما ظاهرا اخراج شده بود ولی با پیگیری های بعدی معلوم شد وی نه تنها اخراج نشده بلکه با حمایتهای مداوم رادیو جوان بلافاصله با ترفیعی قابل توجه به سردبیری مهمترین برنامه این رادیو منصوب شده است. برخی شنیده ها حاکی از نزدیکی و همراهی مدیر رادیو جوان با طرفداران سروش در دوران تحصیل در دانشگاه هنر دارد.

    منبع:رجانیوز


  • نویسنده: مرشدی

  • نظرات دیگران ( )

  • فساد در رادیو جوان 1 (چهارشنبه 86/10/5 ساعت 11:23 صبح)

    متاسفانه از چندی پیش شاهد رواج فساد در صدا و سیما هستیم که اوج آن را در رادیو جوان می توان مشاهده نمود . با مشاهده مسائل غیر اخلاقی و خلاف شرع به نظر می رسد پشتوانه اصلی آنها اپوزسیون ها  و دشمنان خارجی نظام باشند که سعی دارند با تهاجم فرهنگی پایه های دین و حکومت را سست کنند ولی با مشاهده جهت گیری های سیاسی و حمایتهای برخی جناحهای داخلی مسائل جدیدی روشن می شود.

     

     تذکر به اوج گیری ابتذال در رادیو جوان

    یک نهاد نظارتی که مستقیما زیر نظر مقامات عالی رتبه نظام قرار دارد، در گزارشی به شدت از عملکرد ضدفرهنگی رادیو جوان انتقاد کرد.

    در بخشی از این گزارش آمده است :پخش تصاویری از پشت صحنه یکی از برنامه های رادیو جوان از تلوزیون و اختلاط بدون توجیه زنان و مردان تنها بخشی از ابتذال موجود در این شبکه رادیویی است.

    تمسخر دائمی ارزشهای نظام همچون دفاع مقدس، تخریب مواضع دولت به خصوص در برنامه جوانی به وقت فردا از دیگر بخش های این گزارش است.

    پرداختن افراطی و متعارض به آثار باستانی در کنار بی توجهی به مفاهیم ناب انقلابی خصوصا در دهه فجر بخش دیگری از این گزارش را تشکیل می دهد.

    بنا به این گزارش، رادیو جوان در طول دهه فجر به مسئله سد سیوند بیشتر از ارزش های انقلاب پرداخته است!

    همچنین شنیده ها حکایت از آن دارد که حضور برنامه سازانی معلوم الحالی همچون م.ط  سبب نارضایتی مدیران گروه های این شبکه شده است. این برنامه سازان مستقیما از سوی شهرام گیل آبادی رئیس رادیو جوان حمایت می شوند.

    یکی از سردبیران رادیو جوان در این باره گفت: اشکالات موجود در برنامه های رادیو جوان مستقیما به مدیران این شبکه ربط دارد که خود را به هیچ عنوان پاسخگو نمی دانند و پشت یکسری آمار پنهان شده اند!

    وی گفت یکی از برنامه های این شبکه مستقیما از سوی مقامات مسئول ضدانقلاب و برانداز خوانده شد اما فردای آن روز با همان مشی تمسخرآمیز به کارش ادامه داد. و این مساله هیچ دلیلی نداشت جز حمایت آقای گیل آبادی مدیر شبکه از مدیر گروه مربوطه!

    ‍پیش از این کارشناسان ارتباطات جایگزینی «تخریب» و «تمسخر» به جای «نقد» را در رادیو جوان، یک خیانت بزرگ در رسالت رسانه‌ای عنوان کرده بودند.

     

    انتقاد به ترویج دروغگویی و خرافه گرایی در رادیو جوان

     روزنامه ی جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع نوشت : « رادیو جوان » به مناسبت روز سیزده فروردین بیشتر وقت خود را به ترویج رسوم خرافی این روز همچون « دروغ سیزده » و « سبزه گره زدن » گذراند. مجریان این رادیو از مخاطبان خود می خواستند « دروغ بگویند » و به این ترتیب صدای جمهوری اسلامی با افتخار تمام به ترویج دروغگویی و از بین بردن زشتی این رذیله اخلاقی پرداخت . ظاهرا در برنامه های رادیو جوان نظارت چندانی بر نوشته های نویسندگان و اجرای مجریان وجود ندارد.

     

    جمهوری: صداوسیما و به ویژه رادیوجوان، هنجارشکنی می کنند

    روزنامه جمهوری اسلامی، سرمقاله روز یکشنبه خود را به طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی اختصاص داده و به شدت از صداوسیما و به ویژه رادیو جوان انتقاد کرد:

    در سه هفته گذشته نیروی انتظامی به وعده ای که داده بود عمل کرد و اجرای طرح تامین امنیت اخلاقی و مقابله با مفاسد اجتماعی را با درایت و قاطعیت به پیش برد.

    طبیعی است که اجرای چنین طرحی درصورتی که از همراهی همه دستگاه ها برخوردار باشد بهتر و سریع تر به نتیجه می رسد.

    مهمترین دستگاه صدا و سیماست متاسفانه و سوکمندانه باید اذعان کرد که رسانه ملی نه تنها با ایجاد هنجارهای اجتماعی بویژه در بخش پوشش و رفتارهای اخلاقی همراه نیست بلکه با شدت و سرعت درحال هنجارشکنی است . رادیو کمتر ولی تلویزیون بویژه در سریالها و مصاحبه ها و نظر گرفتن هایش درباره مسائل مختلف از خطوط قرمز عبور می کند و عملا ضوابط را زیر پا میگذارد. از مردمی که صحنه های بدحجابی و آرایش های زننده و تعاملات کلامی و رفتاری خلاف اخلاق و روابط خارج از ضوابط شرعی و هنجارهای اجتماعی را از تلویزیون « جمهوری اسلامی » مشاهده می کنند و از شبکه رادیوئی جوان که به بهانه تامین نیازهای جوانان بیشترین بدآموزی ها را با هنجارشکنی های مستمر دارد میشنوند چگونه میتوان انتظار داشت در جامعه که ظاهر می شوند همه ضوابط را رعایت کنند.

     

    اهانت سردبیر رادیو جوان به مرجعیت

    سایت آفتاب وابسته به حسن روحانی و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام، 2 روز پس از انتشار سخنان آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید ، در حرکتی موهن به ساحت مقدس مرجعیت، وارد کردن اتهام سکولاریسم به صدا و سیما را ناشی از یک تفکر افراطی دانست.

    در ادامه این خبر موهن آمده است:

    سردبیر برنامه «ساعت 25» رادیو جوان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با انتقاد از اتهام ساخت برنامه‌های سکولاریستی در صدا و سیما این اخبار سایت‌های افراطی را «مورد تمسخر مردم» دانست و تصریح کرد: که این اخبار آنقدر دور از حقیقت هستند که توسط هیچ روزنامه داخلی مورد استقبال قرار نمی‌گیرند اما با سواستفاده رسانه‌های خارجی روبرو می‌شوند.

    سایت وابسته به مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت در حالی با همکاری یک کارمند رده پایین صداوسیما، بدون نام بردن از آیت الله مکارم، اتهام افراطی گری به ایشان وارد کرده است که این مرجع تقلید، روز دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری همایش رسانه تلویزیون و سکولاریسم، ضمن تقدیر از افزایش برنامه های مذهبی صدا وسیما از حرکت به سوی سکولار شدن رسانه ملی اظهار نگرانی کرده بود.

    ایشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به این که برنامه های صدا و سیما در مسائل مذهبی افزایش یافته است، از رسانه ملی انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه امروز رسانه ملی به سمت سکولار شدن حرکت می کند و عقایدی در این رسانه لانه کرده اند که آهسته و بی سر و صدا، تلویزیون را به سمت سکولار جهت می دهد و این هشداری جدی برای مسوولان است.

     

    تحریم صداوسیما از سوی نمایندگان اصولگرا

    نارضایتی اکثر اعضای فراکسیون اکثریت از صداوسیما سبب شد تا روز چهارشنبه، این نمایندگان، بخش های مختلف خبری صداوسیما را تحریم کنند.

    این ناراحتی و نارضایتی از مصاحبه اکبر اعلمی با رادیو جوان آغاز شده است. این نماینده مجلس در برنامه ساعت25 دوشنبه 24/2/86 با سخنانی عجیب و به دور از ادب  به ایراد اتهامات و نسبت دادن صفات توهین آمیز به نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم پرداخت. اعلمی نمایندگان مجلس را به سه دسته «وکیل التجار، وکیل الدوله و وکیل المله»تقسیم کرد و رای اعتماد مجدد آنها به وزیر آموزش و پرورش را تحت تاثیر یک جلسه خصوصی دانست که به گفته او شب قبل از استیضاح در رستوران حاتم تهران برگزار گردیده بود.

    جالب اینجاست که برنامه «جوانی به وقت فردا» دقیقا همانروز پس از پخش خلاصه سخنان توهین آمیز و افتراهای اعلمی در برنامه ساعت25، مجددا با او ارتباط زنده برقرار کردند و او اینبار در فضایی پرمخاطبتر در پاسخ به خواست گوینده برنامه برای تفصیل و توضیح اتهامات قبلی اش(!) به کرات نمایندگان اصولگرا و هیات رییسه مجلس را به عدم استقلال، زد و بند و بی مسوولیتی متهم کرد.

    همچنین در بخش خبری 20:30 روز سه شنبه، خبری مبنی بر حقوق مادام العمر نمایندگان مجلس ‍خش شد، که سبب خشم حدادعادل رییس مجلس هفتم شد و وی در گفتگوی مطبوعاتی روز چهارشنبه به تفصیل درباره این اتهام سخن گفت.

    در این باره یک کارشناس رسانه ای گفت: جالب و البته عجیب است که دقیقا در زمانی که اصلاح طلبان برای تطهیر گذشته خود و سرپوش گذاشتن برروی آبرو ریزی های مجلس ششم به تخریب مجلس هفتم روی آورده اند و با انتشار روزنامه های جدید بطور موازی و هماهنگ اصولگرایی را تخطئه می کنند، همزمان موفق می شوند از آنتن رسانه ملی در این راستا استفاده کنند!

    وی افزود: تکرار اشتباهات بزرگی از این دست آن هم بطور متمرکز از رادیو جوان که پرمخاطبترین شبکه رادیویی می باشد؛ آن هم در این برهه حساس سیاسی چه معنایی دارد؟ آیا هنوز هم می توان آنها را «اشتباه» نامید؟ چندی پیش انبوه تخریبها و تمسخرهای این شبکه علیه دولت مکتبی نهم و ارزشهای انقلابی باعث بروز اعتراضات زیادی از متدینین شد که بازتاب رسانه ای وسیعی داشت و حتی منجر به صدور اطلاعیه ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح شکایتی از سوی تعدادی از خانواده های شهدا گردید.

    همچنین شنیده ها حاکی از آن است که همراهی مدیر ارشد رادیو جوان با عناصر فرصت طلب سیاسی که به عنوان برنامه ساز در این شبکه حضور دارند، زمینه سازی برای حضور او در عرصه های سیاست است.

    منبع:رجانیوز


  • نویسنده: مرشدی

  • نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    گوشه ای از اقتصاد ایران در 46 سال گذشته
    [عناوین آرشیوشده]
  •   بازدیدهای این وبلاگ
  • امروز: 0 بازدید
    دیروز: 6 بازدید
    کل بازدیدها: 19206 بازدید
  •   درباره من
  • زمستان 1386 - صداقت
    مرشدی
  •   لوگوی وبلاگ من
  • زمستان 1386 - صداقت
  •   مطالب بایگانی شده
  • آذر 86
    زمستان 1386
  •   اشتراک در خبرنامه
  •  

  •  لینک دوستان من

  • رجانیوز
    احمدی نژاد
    جهان نیوز
    صراحت